Gólyanapok az 9.(E)KG-ban

2019. szeptember 24.

 

 A tanárnő hatalmas mosollyal várt bennenünket. Amíg megérkezett az osztály nagyrésze, ő is elmesélte, hogy éppen annyira izgult, mint mi, és hogy majd nem lógnak térképek a falról, csak ez előtte földrajz szaktanterem volt. Mikor mindenki megérkezett és megbeszéltük a fontos dolgokat, kimentünk a folyosóra, hogy fejlesszük a közösséget. Sorba kellett állnunk először a vezeték nevek szerint. Mind közül ez ment az osztálynak a legnehezebben, ugyanis nem mindig értettük meg elsőre a másik nevét, és volt hogy az ábécé betűit is egy kicsit megcseréltük, de végül sikerült beállnunk. Ezután még kialakítottunk sorokat a keresztnév, a születésnap, a névnap és a magasság szerint, sőt még olyan is volt, hogy ki mikor feküdt le előző este, vagy az éjfél utánra esők aznap hajnalban. Azzal, hogy mindenki próbálta keresni a helyét a sorokban, és így mindenki beszélt mindenkivel, oldódott a feszültség.

Ezután, hogy még jobban összehangolódjunk, a 11.-es segítőink egy-egy összehajtogatott papírt osztottak ki egy-egy osztálytársunk nevével, akit meg kellett keresnünk és átnyújtanunk az összehajtott cetlit. Amint kinyithattuk a saját papírunkat, szerepelt benne vagy egy mesefilm címe, vagy egy énekes neve, vagy egy film címe. Ezek szerint csoportosítottuk magunkat és így kerültünk Emőkéhez, Dórihoz vagy Bálinthoz, a 11.-es segítőinkhez. Én Emőkével tartottam egy ismerkedős beszélgetésre, ahol több-kevesebb sikerrel kicsit megismertük a velünk egy csapatban lévőket. Miután a csapatnevünket is kiválasztottuk, lementünk a tornaterembe, hogy sorversennyel folytassuk a gólyanapot. Dóri csapata volt a Feláldozhatók, Bálinté az Argentín kacsák, mi pedig a Kecske nevet választottuk Emőke beleegyezésével. A sorversenyen több csapat, páros és hármas feladat elvégzése után (összekapcsolódva futások, labda átvitel a túl oldalra, stb.), a csapatunk megdöbbenésére mi nyertünk. Egy kis szünet után a csapatokkal játszottunk a Kahoot! nevű játékkal, ahol a kérdéseket Bálint rakta össze, így még azt is megtudhattuk, hogy a tanárnő mit sportol és, hogy a segítők közül ki a legfiatalabb, hiába nem találtuk el egyinél sem a helyes választ. Végül a napot egy vidám Activity-vel zártuk, ahol egyaránt jól teljesített az egész osztály. Mielőtt elindultunk volna haza a sok új élménnyel, elmondtuk a tanítás végi imát, majd elköszöntünk a tanárnőtől és egymástól.

De itt még nem értek véget az élmények, mivel másnap közösen mentünk a Margitszigetre. A Batthyány téren gyűltünk össze, és vártuk, hogy megérkezzen a tanárnő. Még bennünk volt a félelem, hogy mi van, ha véletlenül nem ismerjük fel az osztálytársainkat és elmegyünk mellettük. Amint megérkezett mindenki, átsétáltunk a szigetre. A szökőkúthoz érve szétválltak útjaink, ugyanis a tegnapi csoportokkal egy több helyszínes kvíz megoldására indultunk. A Feláldozhatók, az Argentín kacsák és a Kecske csapat is az első ponthoz indult, ami nekünk nem más volt, mint a Palatinus Strandfürdő. Ott megnéztük, mennyi egy 5 fős család belépőjegye vasárnap, és megszámoltuk, hány oszlop áll a bejáratnál az első sorban. Mielőtt tovább mentünk volna a következő állomásra, fotózkodtunk a stranddal szemben lévő fával is, mivel a feladat előírta. Hosszas séta után végül megérkeztünk a 2. helyszínhez: a Japán kerthez. Eléggé elfáradtunk az út során, így jó gyerekhez méltóan leültünk az első árnyékos padra. Ott már csak ülve oldottuk meg az ide tartozó titkos írásos feladatot, és a kert közepén álló ciprushoz se ment senki közelebb, hogy onnan fotózza le a tanárnőnek. Mikor elég energiát gyűjtöttünk, hogy tovább menjünk, célba vettük a Zenélőkutat. Amint odaértünk, sajnálattal tudtuk meg, hogy nem fog megszólalni, amíg ott vagyunk, de így is szép látvány volt, már amennyit láttunk belőle a nap miatt. Itt megválaszoltuk, hogy ki építette az eredeti kutat, és hogy az hol volt megtalálható, valamint, hogy mikor újították fel az előttünk lévő darabot. Azon már többet gondolkoztunk, hogy az építmény tetején lévő ember mit tart a kezében, mert oldalról mindenki a lándzsára tippelt, majd mikor már elindultunk, láttuk meg, hogy az igazából egy szigony. Utunk a Művész sétány felé vitt, hogy megkeressük Liszt Ferenc, Bartók Béla és Kodály Zoltán mellszobrát, csak hogy egy idő után kiderült, hogy ez a sétány majdnem egy kilométer, és mi a legvégén vagyunk. De eközben sem tétlenkedtünk, mivel kitöltöttük a sétányhoz való feladatot és megválaszoltuk, hogy melyik művet ki szerezte a három zeneszerző közül. Kitartásunk megmaradt, mivel egészen addig sétáltunk, míg szembe nem találtuk magunkat a Domonkos kolostor romjaival, ami a következő helyszín volt. Itt meg is oldottuk az idetartozó feladatokat. Emőke végigolvasta nekünk az ide vonatkozó szöveget, és amint megoldottuk a kérdéseket hozzá, le is fotózott minket a romok között. Megnéztük Szent Margit sírját, és mikor kiindultunk a kolostorból, hogy folytassuk a Művész sétányos sétánkat, magunk előtt találtuk a híres emberek mellszobrait. Ezek között barangolva végül megtaláltuk Liszt, Bartók és Kodály szobrát is, amikkel a feladat utasítása alapján egy-egy szelfit lőttünk. Mikor ezzel végeztünk, befejeztük a több állomásos játékot és visszamentünk a tanárnőhöz a Rózsakertbe. Ott várva az eredményt és a fakultatív métát, megbeszéltük a másik csapatban lévőkkel, hogy nekik milyen volt az útjuk. Végül a métát a tanárnő a nagy meleg miatt elhalasztotta, amit annyira senki se bánt, de azért reméljük, egyszer bepótoljuk. Amint elköszöntünk a tanárnőtől és a segítőinktől, már indultunk is együtt haza.

Kicsit elfáradtunk ezen a két napon, de nagyon sok élményt gyűjtöttünk, amit mindenki szívesen mesélt otthon, mikor megkérdezték a szülei, hogy hogy ment. Új kapcsolatokat szőttünk és új osztályközösséget kezdtünk kovácsolni, amiből szerintem egy összetartó osztály lesz. Én is sokáig meséltem esténként otthon, hogy mik történtek velünk és egy-egy osztálytársról, aki szóba került.

Kálmán Györgyi tanárnő, köszönjük, hogy megszervezte ezt a két napot nekünk. Jó alkalom volt arra, hogy megismerhessük egymást még a tanévkezdés előtt. Köszönjük Bíró Emőke, Dabi Dóri és Polczer Bálint segítségét, mivel nélkülük nem lett volna az igazi. Remélem, ha mi is 11.-esek leszünk, ilyen jól tudjuk majd segíteni az új 9.-eseket.

Jakab Anna, 9.E

 

EKG-sok a bencések nyomábanVissza a(z) kirándulások oldalraAlkotótábor Badacsonytomajon 2019
kedd (december 17.)
A 8. A és a 8. B osztály Roráte szentmiséje a Szent Anna templomban
06:30
szerda (december 18.)
A 7. A és a 7. B osztály Roráte szentmiséje a Szent Anna templomban
06:30
csütörtök (december 19.)
Osztálykarácsonyok
A tantestület Roráte szentmiséje a Szent Anna templomban
06:30
péntek (december 20.)
A téli szünetet megelőző utolsó tanítási nap
Gólyanapok az 9.(E)KG-ban
2019. szeptember 22.
6 darab kép
Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégium Admin E-mail